Menu

Als OndernemersCoach begeleidt Sabine van Meenen Ondernemende dienstverleners naar meer Omzet met meer Vrijheid. Met superfocus en het nodige lef leert ze je strategisch groeien naar een succesvol bedrijf. Sabine werkt met eenvoudige methodes, heldere strategieën en krachtige mindshifts. Als OndernemersCoach weet Sabine heel goed hoe passie, kracht, lef en vertrouwen het ondernemer makkelijker maken. Download het gratis e-book: ‘De 5 meest gemaakte fouten waardoor je als dienstverlener klein blijft’ via www.sabinevanmeenen.be. Of verbind via LinkedIn, Twitter, Google+ of Facebook.

  • Home
    Home Hier kunnen alle blogberichten op de hele site gevonden worden.
  • Kennisdomeinen
    Kennisdomeinen Toont een lijst met kennisdomeinen op HRcommunity
  • Tags
    Tags Toont een lijst met tags die gebruikt zijn op HRcommunity.
  • Bloggers
    Bloggers Zoek naar uw favoriete blogger op HRcommunity
  • Inloggen
    Login Inlogformulier
04
mrt

Wees blij met feedback, want het is een kans om je klanten nog beter te helpen.

Geplaatst door op in Time Management
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 1598
  • 7 reacties
  • Afdrukken

Iedereen krijgt te maken met feedback. Soms steekt iemand de nodige veren in je kont, maar het kan ook gebeuren dat iemand heel kritisch is als het om jouw optreden of handelen gaat. En dat laatste is altijd lastig te accepteren. Iedereen wil het goed doen.

In het eerste geval geniet je van de positieve aandacht. Je hebt iets goed gedaan en bent daar (terecht) heel trots op. Misschien was je zelf al heel tevreden en krijg je door de positieve feedback nog meer bevestiging.

Helaas bestaat negatieve feedback ook. Alleen is de term misschien wat ongelukkig, want juist die feedback is heel nuttig. Jij hebt iets gedaan met een bepaald resultaat. En nu is er iemand minder tevreden over jouw prestatie. Of jij daar nu zelf tevreden over was of niet.

Juist van deze feedback kun je ontzettend veel leren. Het is eigenlijk een cadeautje. Iemand geeft jou de kans om het in het vervolg anders te doen. Om kritisch te kijken naar jouw eigen optreden. Om de volgende keer bepaalde kansen op een andere manier te benutten.

Wees dus altijd blij met alle feedback die je krijgt. Het biedt jou een kans om te groeien en te leren. Soms ben je het in eerste instantie misschien niet eens met de zienswijze van de ander. Vertrouw er in dat geval op dat deze persoon jou de feedback geeft vanuit een andere invalshoek. Een manier van kijken die jij nog niet hebt.

Als de feedback in eerste instantie meer negatieve gevoelens bij jou oproept, laat het dan een tijdje bezinken. Denk er na een paar dagen eens aan terug. En je zult altijd zien dat je er je voordeel mee kunt doen. Vergeet daarom nooit om degene die jou feedback geeft te bedanken. Deze persoon heeft met de feedback namelijk de intentie om jou te helpen. En hulp is altijd fijn.

 

Laat je mij weten of jij feedback ook ziet als een kans om je klanten nog beter te helpen?

 

 

Waardeer dit blogbericht:
0
Getagged in: Opinie

Als OndernemersCoach begeleidt Sabine van Meenen Ondernemende dienstverleners naar meer Omzet met meer Vrijheid. Met superfocus en het nodige lef leert ze je strategisch groeien naar een succesvol bedrijf. Sabine werkt met eenvoudige methodes, heldere strategieën en krachtige mindshifts. Als OndernemersCoach weet Sabine heel goed hoe passie, kracht, lef en vertrouwen het ondernemer makkelijker maken. Download het gratis e-book: ‘De 5 meest gemaakte fouten waardoor je als dienstverlener klein blijft’ via www.sabinevanmeenen.be. Of verbind via LinkedIn, Twitter, Google+ of Facebook.

Personen in deze conversatie

Reacties (7)

Wat is jouw mening?

Partners

Social Media

linkedin-icontwitter-icon