Menu

  • Home
    Home Hier kunnen alle blogberichten op de hele site gevonden worden.
  • Kennisdomeinen
    Kennisdomeinen Toont een lijst met kennisdomeinen op HRcommunity
  • Tags
    Tags Toont een lijst met tags die gebruikt zijn op HRcommunity.
  • Bloggers
    Bloggers Zoek naar uw favoriete blogger op HRcommunity
  • Inloggen
    Login Inlogformulier
02
mrt

4 tips om multitasking de wereld uit te helpen

Geplaatst door op in Time Management
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 1392
  • 4 reacties
  • Afdrukken

Je hoort steeds meer dat multitasking niet meer thuishoort op de moderne werkvloer. De vraag blijft natuurlijk hoe we alle bordjes dag in dag uit in de lucht kunnen blijven houden. De onderstaande tips kunnen je alvast helpen.

1. Tracht zoveel mogelijk taken op een logische manier te bundelen.

Je zou ervan versteld kunnen staan hoeveel tijd je wint door taken te groeperen in functie van de situatie waarin deze taak moet worden uitgevoerd. In plaats van 5 keer per dag naar je baas te lopen zou het raadzaam kunnen zijn om je te bespreken punten 'op te sparen' en maar een keer per dag langs te gaan. Een ander voorbeeld is een computerapplicatie. Misschien kan je beter ineens alle taken in een bepaald programma afwerken. Je kan ook denken aan bijvoorbeeld bepaalde locaties of zelfs vervoermiddelen zoals de trein of een vliegtuig.

2. Volg je planning zo goed mogelijk

Als je er in slaagt om je planning te volgen dan valt het multitasken haast vanzelf weg. Je krijgt alleszins veel meer grip op je werkdag door zowel de leuke als de minder leuke taken te plannen. Zorg zeker voor voldoende buffers om onverwachte zaken op te vangen. Klinkt dit wat neurotisch? Misschien wel maar eens het werkt wil je nooit meer terug naar de oude situatie.

3. Plan 'switch-tijdsblokken' in

Iedereen heeft wel dagelijkse beslommeringen of kleinere taken af te werken dus probeer deze zoveel mogelijk in een bepaald tijdslot af te werken. Zo bundel je ook het soort taken die vaak met andere taken worden gecombineerd of die je snel na elkaar kunt doen. Het voordeel is dat je dit dan tenminste beperkt in de tijd.

4. Beperk het aantal storingen

Hoe minder afleidingen hoe beter. Zorg voor een werkplek waar je geconcentreerd kunt werken. Mocht dit een probleem zijn, zoek dan naar creatieve oplossingen. Wanneer een bepaald rapport veel aandacht vraagt ga dan eens apart zitten of spreek af dat je collega's je telefoons een uurtje overnemen. Zoals bij elk initiatief in teamverband is het een kwestie van geven en nemen dus doe jouw collega's hetzelfde plezier.

Waardeer dit blogbericht:
0
Getagged in: Opinie Tips
http://timemanagementcompany.com/blog/

Tips, tricks en tools. Interessante artikels, besprekingen van de laatste time management trends, en boeiende time management tips.

Personen in deze conversatie

Reacties (4)

Wat is jouw mening?

Partners

Social Media

linkedin-icontwitter-icon