Menu

  • Home
    Home Hier kunnen alle blogberichten op de hele site gevonden worden.
  • Kennisdomeinen
    Kennisdomeinen Toont een lijst met kennisdomeinen op HRcommunity
  • Tags
    Tags Toont een lijst met tags die gebruikt zijn op HRcommunity.
  • Bloggers
    Bloggers Zoek naar uw favoriete blogger op HRcommunity
  • Inloggen
    Login Inlogformulier
23
juli

Hoe word je een succesvolle leider?

Geplaatst door op in Leiderschap
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 2578
  • 5 reacties
  • Afdrukken

Wat doen de CEO's van succesvolle bedrijven? Een van de belangrijkste sleutelfactoren is zondertwijfel leiderschap geven. Hoe iemand leiderschap geeft kan een bedrijf maken of kraken.

Goed leiderschap wordt gedragen van onderuit de organisatie en straalt de visie top down uit. Alle bazen waar ik voor heb gewerkt hebben allemaal hun sterktes en zwaktes. In dit artikel zal ik enkele eigenschappen van leiders opsommen die die mij zijn bijgebleven.

1. Zorg voor een positieve houding. Geloof dat jouw bedrijf het beste bedrijf ter wereld is. Zelfvertrouwen leidt tot daadkracht (en enthousiasme) en in het bijzonder de mogelijkheid om je eigen oordeel te onderbouwen en risico's te nemen. Wees vastberaden, wees vasthoudend en Wees veerkrachtig. Overwin tegenslagen en blijf niet hangen in fouten die in het verleden gemaakt zijn en leer van je vergissingen.

2. Hou van wat je doet. Heb plezier in je werk en de uitdagingen die je werk je tegenkomt. Werken moet leuk zijn, niet slechts iets wat verdraagt wordt. Enthousiasme genereert een arbeidsethos van hard werken en een passie die deel uit gaat maken van de cultuur van je bedrijf.

3. Streef naar vermogensopbouw. Steef ernaar om je verkoop te maximaliseren door je prijzen te verhogen, door meer te verkopen aan je bestaande klanten of door meer klanten te verkrijgen in je regio, in een andere provincie of in een ander land. Controleer je kosten. Elimineer afval. Verkoop activa die niet productief zijn en stop de verkoop van producten die niet rendabel zijn. Ken je bedrijf en breng je afzet in kaart.
Strategische samenwerking met leveranciers en klanten kan je bedrijf meer flexibiliteit geven en je in staat stellen om je kosten beter te beheren en je winstmarges te behouden of vergroten. Behoud je concurrentievoordeel. Bestudeer het vermogen van je concurrenten, hun capaciteiten, marketing, kosten en cultuur.

4. Delegeer .Het is onmogelijk om alles zelf te doen. Het is ook niet verstandig omdat het productiever is om de mensen met de benodigde vaardigheden de juiste taken te laten doen. Het vermogen om mensen met verschillende vaardigheden als een team te laten werken is het startpunt van elk succesvol bedrijf. Neem kwalitatief goede medewerkers aan met vaardigheden die elkaar aanvullen en organiseer deze mensen op de meeste efficiënte manier. Motiveer je medewerkers en stimuleer ze om zelfstandig te denken. Medewerkers die niets uitvoeren en niet bij de cultuur van je bedrijf passen moeten snel vervangen worden omdat ze invloed kunnen hebben op de relaties met je klanten en andere medewerkers. Uiteindelijk kunnen ze zelfs invloed hebben op de winstgevendheid van je bedrijf.

5. Zoek financieel en juridisch advies. Vraag hulp bij de marketing. Zorg dat je een visie en duidelijke doelstellingen hebt. Deze doelstellingen moeten het toekomstige inkomen bevatten en het realiseren van verschillende taken. Een strategie voor groei van het bedrijf en een gedetailleerd bedrijfsplan bestaande uit marketing- en financiële plannen is erg belangrijk. Beperk je groei tot een tempo dat het mogelijk maakt je kasstromen positief te houden.

6. Concentreer je op wat je het beste kunt. Specialiseer, Richt je op een bepaalde sector in plaats van verschillende. Onderhoud je kernactiviteiten. Zorg dat je activiteiten en functies die hier niet bij horen uitbesteed. Domineer een niche in de markt in plaats van te proberen om een groot aantal markten te dienen.

7. Beschik over systemen. Je bedrijf moet efficiënt kunnen werken zelfs wanneer je een jaar weg wan kantoor bent. Het beste voorbeeld van een bedrijf met een efficiënt systeem is Mc Donalds. Tieners kunnen hun verkooppunten rendabel en efficiënt laten lopen omdat de benodigde systemen aanwezig zijn.

8. Werk slim. Succes betekent niet dat je 100 uur per week werkt. Vandaag de dag is het waarschijnlijker dat je 35 uur per week werkt en meer tijd doorbrengt met je familie en je recreatieve belangen nastreeft. Slim werken is veel belangrijker dan hard werken. Besteed tijd aan het werken 'aan je bedrijf' en niet simpelweg 'op kantoor'. Zoek continu naar verbetering. Dit bekent misschien efficiëntere procedures, betere systemen, betere marketing of een betere kasstroom.

Waardeer dit blogbericht:
0
Getagged in: Opinie Tips
Dieter Proost
Arbeidsrecht / Sociale media expert / HRM fetish / Freelancer / SEO / e-marketing / PHP / Tea . #schaamteloos
Belgium / Antwerp

Personen in deze conversatie

Reacties (5)

Wat is jouw mening?

Partners

Social Media

linkedin-icontwitter-icon